DOWNLOAD BAHAN KURIKULUM STANDARD SEKOLAH RENDAH (KSSR)

KLIK DI SINI ATAU BANNER UNTUK DOWNLOAD BAHAN KSSR TAHUN 1

Monday, May 09, 2011

SK Kubang Kerian 1 Tempat ke-3 Pertandingan Cybergames Peringkatan Kebangsaan







Cyber Jaya-6 mei 2011,Pasukan Kelantan telah dinobatkan sebagai pemenang tempat ketiga dalam pertandingan cyber games peringkat kebangsaan yang berlangsung selama 2 hari bermula 4-5 Mei di Dewan Cyber Jaya. Pertandingan ini merupakan lanjutan daripada pertandingan yang diadakan di peringkat negeri pada 30 Mei 2010 yang lalu. Dalam pertandingan merebut juara peringkat negeri,sebanyak 31 buah sekolah telah mengambil bahagian. Juara pada peringkat negeri telah dimenangi oleh Sk.Kubang Kerian 1.

Memandangkan beberapa masalah yang tak dapat dielakkan,maka pertandingan di peringkat kebangsaan telah diadakan pada tahun 2011.sebanyak 8 buah negeri telah berentap untuk merebut juara. JPN Kelantan mendapat tempat ke tiga dalam pertandingan tersebut.Tempat ke dua telah dimenangi oleh JPN Perlis,manakala johan disandang oleh JPN Pulau Pinang."Malaysia Cybergames Festival 2010"peringkat kebangsaan ini telah ditaja oleh MCS,AMD dan Cyberview. Pemenang tempat pertama telah membawa balik hadiah berupa 5 set komputer untuk sekolah,piala dan sijil penghargaan. Tempat ke dua pula, 3 set komputer,piala dan sijil penghargaan,manakala tempat ke tiga pula membawa pulang 2 buah komputer,piala dan sijil penghargaan.

Pasukan dari JPN Kelantan telah dilatih oleh Puan Wan Ramlah Bt.Daud dari Sk.Kubang Kerian 2 dan En.Ruiz b.Ahmed dari Sk.Kubang Kerian 1. Tahniah diucapkan kepada 8 orang peserta dari Sk.kubang Kerian 1 dan juga kepada 2 orang guru pengiring yang juga merupakan jurulatih mereka.

No comments:

Popular Posts

Hubungi Kami

Nama Anda :
Email Anda:
Subject :
Message :
Image (case-sensitive):